FOTO’S: Dook | PRODUKSIE: Annemarie Meintjes | WOORDE: Jacquie Myburgh Chemaly
Heidi en Selwyn Arenstein, een van die Goudstad se eerste kontemporêre ontwerpspanne, het hulle Future Classics-winkel uit Rosebank geskuif – en terselfdertyd sommer hulle ontwerpfilosofie in ’n nuwe rigting gestuur.
Toe Heidi Arenstein jare gelede met ’n splinternuwe graad in die skone kunste onder haar blad by Future Classics in die Rosebank Mall instap, het sy nooit kon droom sy sou binne ’n kort tydjie die eienaar wees van dié onderneming, wat deesdae met drie toonkamers spog en op die rand van ’n nuwe ontwerp-avontuur staan nie.
Sy sou ook nie kon raai dat een van haar eerste opdragte sou lei tot haar kennismaking met Selwyn, wat destyds die geldsake van die onderneming beheer het nie. Die twee is nou al meer as twee dekades getroud en ook sakevennote in een van Suid-Afrika se heel eerste ondernemings wat in kontemporêre ontwerp spesialiseer.
Tog is dit presies soos dit gebeur het, en nou, 22 jaar later, ontwerp en vervaardig Heidi en Selwyn Arenstein steeds kontemporêre meubels wat hulle in hulle toonkamers in Morningside, Atholl en Kaapstad verkoop. Die afgelope paar jaar het hulle die kombuisontwe
rp-afdeling uitgebrei en in massiewe masjiene belê om wêreldklas afwerkings te verseker.
Skoon, neutraal, modern
Future Classics het oor die jare ’n unieke ontwerpstyl ontwikkel met lyne wat skoon en neutraal, maar bowenal modern is.
Jaar ná jaar het ma’s hulle verwonder aan die voortrefl ikste ontwerper-stapelbeddens in hulle voormalige toonkamer in Rosebank – en sal ’n mens ooit een van hulle grootste treffers, die Wiggly-laaikas, vergeet? Hulle het al duisende daarvan verkoop.
Later vanjaar word Heidi se droom van ’n ontwerpgalery bewaarheid. Bryan Dunstan, die man agter William Kentridge se ateljee in die middestad, doen tans die fi nale afrondingswerk aan die nuwe Future Classics-gebou en -kantore in Sesde Straat, Parkhurst.
Heidi en Selwyn ken weliswaar geen ander lewe as om saam te ontwerp nie, maar oor die jare het hulle darem ’n paar grense gestel om te keer dat hulle gesinslewe en al hulle gesprekke deur ontwerp oorgeneem word. En tog laat ’n toer deur hulle huis op die rif in Parktown, Johannesburg, ’n mens opnuut onder die indruk van hulle onmiskenbare skoon aanslag.
Die meubels is alles kontemporêr dog tydloos, amper asof dit ’n ode is aan die naam van hulle onderneming. Die stuk wat veral ’n mens se asem wegslaan, is die kantoorstoel van leer en staal by die spieëltafel in Heidi se slaapkamer wat volgens haar een van Future Classics se heel eerste ontwerpe is. Dit lyk nog net so hipermodern soos destyds en kon net sowel die vorige dag van ’n ontwerpmaatskappy in Italië gekom het.
Verbasend genoeg is Heidi en Selwyn glad nie geneë om oor hulle ontwerptalent te praat nie. Al wat hulle laat val, is dat sy met die idees vorendag kom en hy dit ’n werklikheid maak. Sy’s visueel, hy tegnies. Hulle beklemtoon wel watter belangrike pilaar goeie diens in hulle onderneming vorm. Dit is onmoontlik om goeie gehalte te verkoop as jy nie ook goeie diens lewer nie, sê Selwyn.
Heidi put uit alle oorde inspirasie vir haar ontwerpe: Sy hou byvoorbeeld van Joseph Joseph – nog ’n familieonderneming – se aweregse en prettige benadering tot kombuisgoed; Le Corbusier was nog altyd ’n bron van inspirasie vir hulle meubels; en al twee verwonder hulle aan die ongelooflike sukses van Italiaanse ontwerpmaatskappye soos Driade and Alessi.
Heidi se ma, Ruth Lipschitz, is ’n argitek en daarom kan sy sekerlik ook op ’n genetiese voorsprong roem. Die Arensteins se oudste seun, Daniel, is ’n eerstejaar-argitektuurstudent, en hulle dogter Natasha is weer mal oor modeontwerp. Selwyn erken ruiterlik hy droom soms daaroor dat sy kinders by die familieonderneming kom werk en dit later oorneem.
Die Arensteins se huis is ’n voortreflike getuigskrif vir Future Classics se kenmerkende styl: Daar’s sober, neutrale kleure, asook heelwat swart, grys en houtskool wat saam met skoon wit gebruik word. Heidi het ook pas ’n kommersiële eiendom in Wynberg gekoop saam met die materiaalontwerper Tessa Sonik, een van haar beste vriende, en hulle is van plan om daar saam te werk.
Balans tussen oud en nuut
Hoewel die huis ’n klassieke ou Johannesburgse plek is, sorg die interieur vir ’n perfekte balans tussen oud en kontemporêr.
Die natuurlike skakerings van die Afrika-kruike en ander voorwerpe van Amatuli Fine Art in Johannesburg werk lieflik saam met die skoon lyne van hulle eie ontwerpe. Een van Heidi se gunstelingstukke is die drankkabinet in haar ultramoderne kombuis wat eintlik ’n ou Indiense staalhangkas is. Regdeur die huis sorg ingeboude kaste met ’n hoëglans-afwerking vir ’n eiesoortige gevoel van sober glans en sofistikasie.
Tog is dit uiteindelik die persoonlike elemente – van die jongste seun, Jordan, se tromstel in die hoek van Heidi se kantoor, tot die oudste dogter, Jade, se papiersak-gesinsportret bo die kaggel – wat ’n mens opnuut herinner dat hier mense woon en dat elegante styl en ’n groot gesin inderdaad hand aan hand kan gaan.
Future Classics: 087 940 3844 en www.futureclassics.co.za