Oral in Stockholm wink die warm gloed wat so eie is aan kerslig: Op sypaadjies buite restaurante, in winkelvensters, selfs op die tafels in direksiekamers flonker hulle. Volgens ’n plaaslike inwoner help kerslig om die droewigheid van die kort winterdae te verdryf, maar dit het ook as ’n simbool van die lewe kulturele en godsdienstige betekenis. Ná haar besoek aan die Stockholm Design Week wys Alma Viviers watter nuwe kershouers deur Skandinawiese ontwerpers haar hart gesteel het.
KONTEMPORÊR
1+1-kershouer deur Stáss
Die naam sê alles: Twee stukke poeierverfbedekte staal glip ineen om ’n eenvoudige kershouer te vorm. Die platverpakte ontwerp met sy skoon lyne deur die Yslandse argitekte Árný Þórarinsdóttir en Helga Guðrún is eenvoudig maar baie treffend.
Die Gloria is uiters kontemporêr en stel jou in staat om na willekeur kerskombinasies te skep. Dit ontwerp bly elegant – of jy nou besluit om een kers te gebruik, of ses.
Die Deense meubelvervaardiger Hay het onlangs dié minimalistiese weergawe van ’n tradisionele kershouer by sy reeks gevoeg. Hoewel dit ook in swart beskikbaar is, het ons steeds ’n sagte plek vir koper.
Die Sweedse interieurversameling Maze het met dié moderne interpretasie van ouma se gehekelde doilies vorendag gekom. Die lasergesnyde doilie-ontwerp sal ’n tikkie nostalgie aan jou huis verleen.
Dié gestroopte ontwerp deur Axel Bjurström van Stockholm is ook deur ’n tradisionele koperkerskandelaar geïnspireer, maar sal met verloop van tyd ’n klassieke stuk in eie reg word.
Die Raw-kandelaar vorm deel van ’n versameling produkte wat bestaan uit rowwe, intuïtiewe interpretasies van ikoniese alledaagse voorwerpe. Elke stuk is uniek omdat dit met die hand gemaak word met behulp van ’n bandsaag.
Die argitek Mogens Lassen benader sy ontwerpwerk met wiskundige presisie. Sy Kubus-kershouer (1962), ’n baanbreker van Deense funksionalisme, was ’n teenreaksie op tradisionele kerskandelare, wat hy as te oordadig en ineengestrengel beskou het. Die Kubus bestaan net uit die eenvoudige, hoekige buitelyn van ’n kubus, en die gelisensieerde klassieke ontwerp word nou weer deur sy kleinseun Søren Lassen gemaak.
Die Knot of Friendship deur Josef Frank vir Svenskt Tenn
Geen lysie van Sweedse ontwerp sal volledig wees sonder ’n ontwerp van Svenskt Tenn nie. Hierdie klassieke ontwerp deur Josef Frank is in 1938, die jaar voordat die Tweede Wêreldoorlog uitgebreek het, die eerste keer geskets. Frank moes voor die Nazi’s vlug uit sy vaderland, Oostenryk. Hy geniet wye erkenning as iemand wat ’n groot invloed op Sweedse ontwerp gehad he, en Svensk Tenn vervaardig steeds sy ontwerpe.